tisdag 26 mars 2013

Ett avslut och en början.


Nu är Alex filt klar!!!
Jag hade bestämt mig för att den skulle vara klar till hans födelsedag, den 9:e februari. Sagt och gjort jag virkade som en galning och fäste den sista garnbiten 45 minuter före familjen hade bestämt träff på mysiga restaurangen Silvis,http://www.silvis.nu/, i Göteborg. Vid det laget hade jag så ont i händerna så jag kunde knappt hantera gaffeln själv. Men det var det värt, han är mycket nöjd och glad som jag förstår det och den blev stor och go.


Nästföljande kvällar i soffan blev dock tomma och innehållslösa, jag var tvungen att ha något för händerna. 
Vid ett besök i Klippans yllefabrik,http://www.klippanyllefabrik.se/Ny-sida-7.htmlstrax utanför Helsingborg hade vi handlat en fin grå filt och då passade jag också på att inhandla några garnnystan som av en slump råkade passa fint i färgerna till filten. Så nu har jag börjat med nästa filt med mormors rutor!
Då kanske någon tänker att hon har nog slagit i huvudet riktigt hårt, men så är det faktiskt inte. Att virka i ullgarn, som det är denna gång, är mycket lättar och det är faktiskt så som jag kanske sagt innan, mormorsrutor blir ett beroende!





Nya projektet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar